LPG Dönüşüm Ekonomisi

admin

Administrator
Yönetici
LPG dönüşümü sadece çevreye duyarlı bireylerin yıllardır şampiyon olduğu bir eğilim değil. Araçların benzin veya dizel yerine sıvılaştırılmış petrol gazı ile çalıştırılmasına izin verme yönteminin diğer tüketici türleri arasında bir darbe olduğu kanıtlanmıştır.


Aslında, dünyanın dört bir yanındaki çeşitli hükümetler, arabalarını benzinden LPG'ye dönüştürmek için gönüllü olan tüketicilere sübvansiyonlar sundu. Bu, oldukça dik dönüştürme maliyetini bulabilen çok sayıda araç sahibine küçük ama hoş bir rahatlama olarak geliyor. Dahası, dönüşüm maliyeti bir yatırım olarak görülmelidir, çünkü bunu yapan araç sahipleri için çok sayıda fayda mevcuttur.


Açıkçası, benzin yerine LPG kullanan araçlar havaya çok az egzoz ve kirletici verdiğinden LPG kullanımının etkisi çevrede hissedilir. Toprak Ana'yı kurtarmak için eylemlerin aciliyetiyle, artan LPG kullanımı, alternatif yakıt kaynaklarına bağlı kalmak isteyen daha fazla tüketicide bir değişime işaret etmelidir. Daha da önemlisi, bir aracı benzinden LPG kullanmaya dönüştürme maliyeti yüksek olsa da, maliyetler uzun vadede geri kazanılır. Bunun nedeni, litre başına LPG maliyetinin benzine göre belirgin şekilde daha uygun olmasıdır.


Halkın tepkisi olumluydu ve gittikçe daha fazla garaj, hizmeti aşırı düşük maliyetlerle yapmayı teklif ediyor. Bu, pratik ve araçlarını LPG'ye dönüştürmek için tasarruf etmek isteyen tüketiciler için bir alarm ayarlamalıdır. Aşırı uygun fiyatlı LPG dönüşüm hizmetleri, hızla yükselen bir trendle kolay para kazanmak isteyen garaj sahipleri tarafından dolandırıcılık haline gelebileceğinden dikkatli olmalılar.


Gerçek dönüşüm maliyetleri bir kenara bırakıldığında, çok sayıda araç sahibinin LPG'ye dönmesini sağlayan faktör, uzun vadede çok sayıda LPG'li araç sahibinin kanıtladığı yakıt maliyetlerindeki tasarruftur. Tasarruflar gerçekten dikkat çekici mi, yoksa yalnızca çevre açısından güvenli bir ürüne sahip olma duygusu ile telafi edilmek için minimum mu?


Benzinde, tipik bir araba her 100 kilometrede ortalama 12 litre olacaktır. Gazda, rakam 15 litreye kadar artacaktır. Ancak, bir aracın çalışması için daha fazla LPG gerektirmesine rağmen, litre başına çarpılan maliyetler, uzun vadede LPG kullanıcıları için tasarrufları toplamaya devam edecektir. Dahası, dönüşüm, daha fazla yakıt tüketen daha büyük motorlu araçlar için daha anlamlı olacaktır. Bir aracın yıllık kilometresi 10.000 ise, 100 km'de benzin başına 550 litrelik (550 litreye eşit) maliyet, yılda tüketilen 700 litrelik LPG'den daha yüksek olacaktır.
 
Üst